mandag 23. januar 2012

Tú es loca Andrea!


Øving på bussturen opp til fjellet.
Her tar de et av mange fine bilder med bamsen.

Da har reisen vår endelig startet på fulltid og møte med ungdommene gikk strålende, enda det er noen mangler på språkforståelse. Heldigvis har vi gått og går enda på spansk kurs så i vert fall noen av oss greier å lære litt, mens jeg er en av dem som skriver ned ord på hendene for å huske og forstå.




I går var vi oppe i fjellene og der var temaet å ta bilder til en kristen kirke. Så vi skulle prøve å hjelpe ungdommene å finne ting som symboliserer kristendom og som vår kristne målgruppe mulig ville ha kjøpt og brukt til et postkort. Dette var ikke like lett, for man vil jo helst ha noe som skiller seg litt ut. Tenke litt utenfor boksen. Vi var også på marked og fikk prøvd noe spennende tradisjonell mat som ungdommene viste oss.
I dag har vi vært på stranda i Huanchaco og fikk temaet fødsel og kjærlighet. Så vi prøver å bruke det meste vi har av kreativitet og spansk for at de skal forstå, men jeg vil si de er overraskende flinke til det de driver med og får en del bra bilder!
I dag fikk jeg også brukt en bamse min kjære sendte med meg, som ble veldig populær.


Og forresten til dere der hjemme, ikke dra til Spania. Dra til Peru! Enda menneskene her er litt loco/loca og kaller meg det hele tiden. Kan virkelig ikke forstå hvorfor?

Xoxo Andrea!

2 kommentarer:

  1. Peru er dyrere enn spania. Jeg hadde vært der for lengst om det ikke stod om penger :D

    SvarSlett
  2. bare reisen, men det tjener du inn på billig hotell og mat i Peru. Pluss at det er bra mennesker og mat!

    SvarSlett