søndag 29. januar 2012

29. Jan: Gratulerer med dagen, Helene


29. januar var bursdagen min, og jeg har aldri hatt en så lang bursdag før. Første meldingene kom rundt kl. 14 den 28.01 i Peru-tid. Da sendte noen venner fra Bangladesh en hilsen, og ønsket meg en fin dag. Utover kvelden, når 28. ble til 29. også i Norge begynte flere meldinger å komme. Men da jeg våknet opp i Peru 29. januar hørte jeg at noen banket på døren. Jeg slang på meg de nærmeste klærne, og gikk og åpnet døren. Der stod FairMail ungdommene, Peter, Bjerkely elevene og Ivar. De kom inn på rommet, mens de kastet ballonger i været og sang «Happy birthday to you! Happy birthday to you! Happy birthday, dear Helene! Happy birthday to you!».

Happy Birthday to you! "Helene de Troya"                                                           Foto: Ivar Barane
Da sangen var ferdig satt jeg i sengen igjen, og plutselig kom det et høyt smell, og konfetti snødde over meg. Laila rakte meg et bursdagskort der alle hadde skrevet en liten hilsen.  Jeg satt der ganske overveldet så tidlig på morgen, men det hadde bare så vidt begynt. Plutselig er det noen som finner frem en piñata, og noen andre gir meg en flaske til å slå med. Peter holder piñatan oppe, mens jeg slår løs. Etter noen slag åpner den seg, og sukkertøy og pynt drysser ut.

Jorge og Andrea plukker opp drops                                                                 Foto: Ivar Barane
Det er stor jubel, og FairMail ungdommene samler opp dropsene, og legger dem på sengen min. Først når jeg sier de kan ta, forsyner de seg. Så sier de at jeg må smake på kaken. Jeg ser meg rundt etter en skje eller noe jeg kan bruke. Peter sier jeg kan bare ta en bit. Jeg tar frem fingeren, og ser på Peter om det er riktig. Han rister på hodet, og sier at jeg skal ta en jafs av den enorme kaken med masse krem på! Jeg gjør det, og den er veldig god. Jeg får krem langt opp i nesen, men det var absolutt verdt det.
Det var en fantastisk start på bursdagen min, og jeg kunne ikke drømt om noe bedre. Jeg mener, hvor ofte blir man vekket på bursdagen sin, i Peru, med ballonger, sang, kort, kake, konfetti og piñata? Jeg er nokså sikker på at dette var første og siste gang, så jeg skal ta godt vare på minnet.

Cintia , Jorge , Helene, Andrea Elmer og Vilde                                       Foto: Ivar Barane

1 kommentar:

  1. Høres ut som en minnerik bursdag. Gratulerer på etterskudd.
    Marit

    SvarSlett