onsdag 1. februar 2012

1. Feb: Laguna 69



For noen dager tilbake snakket jeg om at vi skulle på en fjelltur opp til Laguna 69 på hele 4600 meters høyde. Selv om jeg skrev jeg så klart skulle klare dette var det en helt annen innstilling jeg satt med da vi var på vei opp til veiens ende hvor vi skulle ta bena fatt. Jeg var sikker på at jeg kom til å gå 100m før jeg kom til å rulle rundt på bakken med hamring i både milt og lever.

Til min enormt store glede merket jeg ikke noe som helst til kyssesyken, og vil dermed si meg offisielt 100% friskmeldt! Og det jeg virkelig er utrolig fornøyd med; jeg nådde toppen! Etter 2,5 timers tur opp det som virket som uendelig med fjell kom jeg, Jose Luis og Clever omsider frem til vakre Laguna 69.

Det er ingen tvil om at det var en slitsom tur, men når du klarer noe slikt kommer det med en enormt god følelse! Jeg endte også opp som eneste nordmann som klarte å nå toppen, de andre i Vicos hadde såklart en annen tur,  men ingen fra Bjerkely nådde den toppen dessverre.

Her kommer noen bilder fra det isblå vannet vi fikk se, pluss flere bilder fra turen vår til Humacchuco og områdene rundt generelt.










































































































- Espen

1 kommentar: